MAİ VE SİYAH



Bugün ki kitabımız Mai ve Siyah. Ahmet Cemil'in ruh halinden ve olayları hem gerçek hem de gerçek dışı yani şizofrenik olarak yaşayış tarzından bahseden oldukça imgelerle dolu ve tahlilini yapmakta oldukça zorlanacağım bir kitap Mai ve Siyah. Olayların hepsini anlatmayacağım sadece yüzeysel olarak değinip geçeceğim. Baş kahramanımız Ahmet Cemil. Yardımcı karakter sayılabilecek bir çok isim olsa da bence yardımcı karakter çocukluk arkadaşı olan Hüseyin Nazmi'nin kardeşi Lamia. Çünkü kitap iki bölüme ayrılmak istenseydi ilk olarak gerçekten başından geçen olaylar ikincisi ise Lamia ile karşılıklı aşk yaşadığını düşünüp aslında yalnızca platonik bir aşktan ibaret olması ve bunu kitabın sonunda anlaması. Ahmet Cemil'in kendini bu aşkın karşılıklı olduğuna bu kadar inanmasının sebebi ise gerçek hayatında yaşadığı zorluklardan sadece Lamia'yı düşündüğünde uzaklaşıyor olabilmesiydi belkide. Ama hayatta hiçbir zaman gerçeklerin acılığını hayalini kurduğumuz var olmayan şeylerle karıştırmamalıyız ki gerçeği öğrenince bu üstümüze büyük bir yük olarak inmesin. Ve ben aslında bu mükemmel ve gerçekçi kurgusu olan bu kitabı okurken sıkıldım çünkü çok fazla imgeyle dolu cümlecikler olduğunu gördüm. Kitap anlaşılır ve sade bir dille yazılsaydı belki de okunması daha kolay bir roman olacaktı belki de Halid Ziya romanı basitleştirmemek için bu kadar ağır bir lisan kullandı bilemeyiz. Zaten Halid Ziya'nın romanlarındaki genel özellik üslubunun ağır ve açık olmayışı. Her neyse ben kitabı oldukça beğendim lakin sadece biraz daha açık ve anlaşılır olmasını isterdim o kadar. Umarım yeterince anlatabilmişimdir. Sevgiyle kalasın :)

Yorumlar

En Çok Okunanlar