İKİ GÖZÜM DESPİNA



Merhaba değerli okuyucum;
Bugün bütün günümü uyumakla geçirsem de az önce yurdumun camından fotoğrafını çektiğim bu kitabı bitirdim. Bir önceki yazımda birkaç ay buraya girmeyeceğimi söylesem de. Sanırım bu benim için pek mümkün olmayacak bir şey. Çünkü fark ettim ki iki şey bana çok iyi geliyor. Ve bu her şeyden sıkkın ve bıkkın olan ruh halimi düzeltmeye yetiyor. Anlamışsındır belki sende. Bu iki şeylerden biri yazmak diğeri de kitapçıya girdiğimde arkasını bile okumadan bu romanı kesin seveceğim diye aldığım kitaplarım. Her neyse, yine beni bu kasvetli ruh halimden sıyırmayı başaran bu kitaptan sana bahsetmek istiyorum. Kitabın konusunu özetlemek istersem; Bir mübadele sonucunda annesi Rum babası Türk olan bir çocuğun hikayesini anlatıyor. Çocuğun adı Emin Ali. Babası Hüsnü ve annesi de Rum olan Eleftheria. Olay başlarda, bir Yunanistan olarak geçen Midilli Adası'nda geçiyor. Emin Ali'nin çok sevdiği ve en yakın dostu olan Despina ile yaşadıkları olay anlatılıyor. Ve bu kitap bir çocuk gözünden mübadeleyi anlatıyor. Daha sonra mübadelenin neden olduğuyla ilgili bir çok olay cereyan ediyor ve Emin Ali ailesiyle birlikte Anadolu'ya göç etmek zorunda kalıyorlar. Kimi onları dışlasa da kimileri kucak açıyor gelen her bir aileye. Benim oldukça beğendiğim bir kitap oldu. Genelde yabancı yazarları tercih ediyordum, Türk yazarlar aynı konuları yazıp birbirlerini tekerrür ediyorlar diye. Ama bu kitabı okuyunca fikrim tamamiyle değişti. Akıcı üslubu sayesinde hemen bitti ve bitince de oldukça üzüldüm. Çabuk bitmemesi için yavaş yavaş okuduğum bir kitaptı. Daha hangi cümle anlatabilir bir kitabın güzelliğini :) Sana da gönül rahatlığıyla önerebilirim. Hoşça kalasın..

Yorumlar

En Çok Okunanlar