BAZI YOLLAR YALNIZ YÜRÜNÜR


Merhaba sevgili okuyucum benim için oldukça uzun bir aradan sonra yeniden karşındayım. Bugün sana bahsedeceğim kitap yukarıda da görmüş olduğun Özgür Bacaksız'ın bir kitabı. Bu kitabın sözleri instagram sayfalarında çokça çıkıyordu ve bende beğendiğim için almak istedim, bu kitabı oldukça zor buldum diyebilirim en az 10 yere baktım ve her mağazada da tükendiğini söyledi satış görevlileri. E tabi 55. baskısını çıkaran ve hemen tükenen bu kitabı bulma hırsım daha da arttı ve sonunda Arena Parktaki D&R mağazasında bulabildim. Her neyse iftarı beklerken zamanı bu kitabı okuyarak geçirdim ve aslına bakarsan kitabın bu derece tutulması bende büyük bir beklentiye sebep olmuştu. Herkeste olurdu zaten. Ama Özgür ağabeyimiz oradan buradan sürekli konudan konuya atlayarak bazen aynı konuya tekrar dönüşler yaparak dallanıp budaklandırmış sanki kitabı. Ha kitabın içeriğinden bahsedecek olursam; ünlü düşünür, yazar, felsefeci vs insanların dile getirdikleri sözlerinin altına kendine ait yazdığı denemelerden oluşan bir eser. Oldukça güzel bir fikir lakin birkaç sayfasının sadece o ünlü düşünüre ait yazılardan oluşması biraz kolaycılığa kaçmak gibi olmuş diyebilirim. Ve şunu fark ettim ki insan gerçekten nasihatlerle dolu bir kitabı akıcı bir şekilde okumayı bırak sırf kitap yarım kalmasın da unutkanlık yapmasın başka bir kitaba hemen geçebileyim mantalitesinde okuyabiliyormuş. Şahsen ben o kafayla okudum.Kurduğu cümlelerdeki imgeler çoğunlukla güzeldi tabi ki hakkını yememek lazım. Lakin mesela sayfalar boyunca üzüntülerinden, aldatılmışlıklarından, insanlara olan güvensizliğinden bahsedip karamsarlığa soktuktan sonra sizi, birden kendi kendine ve siz okuduğunuz içinde bir bakıma sizlere öğüt vermeye başlıyor.Yani aslında bende aynı şeyi yaptığımın farkına vardım bu blogda, ilk önce üzüntümü, hayata olan bıkkınlığımı en acıklı cümlelerle sizin gözlerinizin önüne serip daha sonra kaderden, nasipten bahsedip kendimi avuturken size de umudunuzu kaybetmemeniz için nasihatler veriyormuşum. Ve bu kitapta da aynısını gördüm gerçekten de hiç hoş gözükmüyormuş. Her neyse benim bu kitap için söyleyeceklerim bu kadar. Ha alıp okumanızı tavsiye eder miyim ederim ama okumasanız da bir şey kaybetmezsiniz bence. Hoşça kalın :)

Yorumlar

En Çok Okunanlar