Sünuhat - KALBE GELEN MANA

                                     
Okuduktan sonra hayatın değişebilir :)

Merhaba değerli okuyucum; 

Arada sana da oluyordur belki içine nedensiz bir sıkıntı geliverir yerleşir kalbinin tam ortasına. Gene böyle bir haletiruhiye içerisindeyken YouTube'da geziniyordum. Önceden her gün izlesem de şimdilerde unuttuğum bir kanal uzun bir aradan sonra tekrar karşıma çıktı. Birkaç ay önce kaderi sorgularken birden karşıma çıkan bu kanal şimdi de ''aşk'' yüzünden hüzünlendiğim zamanlarda tevafuken tekrar karşıma çıkması Allah'ın bana verdiği bir armağan gibiydi adeta. Her neyse kanaldan bahsedecek olursam, adı: Hayalhanem. Ben en çok Mehmet ağabeyin sohbetlerini sevdiğimden onun Saika&Şaika adlı videosunu açtım. Anlattıklarını dinlerken bir yandan da hoşuma giden çoğu cümleyi telefonuma yazdım ve senle de bunu paylaşmak istedim. Mehmet ağabey şöyle başladı anlatmaya:
''Of of deyip dünyadan daha geniş bir yer istediğin halde 1 hatıra 1 dakika içine girip yerleşiyorsun koca dünyaya yerleşemeyen kalp ve fikrin o zerrecikte yerleşir, sıkar seni. Başka yere gidiyorsun oda seninle geliyor, çıkamıyor zihninden söküp atamıyorsun başka bir şehre taşınıyorsun ama zihninden sökemiyorsun. Bütün dünyaya gitme imkanın varken bir zerrecik seni boğuyor, en şiddetli o hissiyatınla, o dakikacık o hatıranda dolaşıyorsun. ''Acaba böyle deseydim o an değişir miydi? Acaba böyle yapsaydım bu olayı değiştirebilir miydim?'' diye sürekli seni sıkan o hatıranı düşün. İnsan doğmadan önce anne karnına sığar doğduktan sonra koca dünyaya sığmaz ama ölünce yine minnacık bir kabre sığacak.  Bu insanı koca bir dünyaya sığdırmayan şey nedir? AŞK. 
Ve insanın içinde kara bulutlar gezen böyle günlerde gökyüzündeki mavi bulutlar ilgilendirmez çünkü içerisi kararmıştır. Şimdi gelelim bu dertlerin çözümüne. Allah bize ''Latife'' diye bir şey vermiştir. Latifeyi ise manevi organ olarak tanımlayabiliriz. Latifeler ne işe yarar? Latife, Allah'la iletişimimize, bağ kurmamıza yarar. Bu dertlere neden dayanamıyorsun? Senin latifelerin var. Birinin latifeleri yani Allah ile bağları kuvvetleri ise bir gün hayatında yol ayrımları geldiğinde, çevrende kiminle evleneceğinde kararsız kaldığın durumda Allah'la irtibatı sağlam bir kulsan latifelerin açık olur ve Kuvve-i şaika devreye girip bu işi yaptırıp yaptırmamayı seçerken Kuvve-i saika devreye girip o erkeklerden hangisinin senin için hayırlı olacağını senin mantığın ve aklın idrak etmeden sana seçtirir. Bir insan içinde hapsolduğu derdini bastırabilmek için binlerce sebebe başvuruyor halbuki bilse ki sebepler yalnız bir perdedir ve bu bütün sebepleri ve senin elinin yetmediği olayları yaratan bir Zat var. Sen eğer o Zat'a razı edersen Kuvve-i şaika'n ile bir işi seçip seçmemeni Kuvve-i saika'n ile seçeceksen hangi işin doğru olduğunu mantık çerçeven de anlamasan bile sana yaratıyor. İşte ben o kulun gören gözü konuşan ağzı yürüyen ayağı olurum bu demek aslında.'' ve bu yazımı da kendi sevdiğim bir sözle bitiriyorum;  Allah'ın kısa tuttuğu şeyleri lütfen uzatma :)

Yorumlar

En Çok Okunanlar