SARFINAZAR


Merhaba değerli okuyucum, bugün yeni bir güne yeni bir benle uyandım ve artık daha mutluyum. Çünkü insan gerçekleri görünce, üzerinden büyük bir yük kalkıyor. Her neyse bugün sana oldukça güzel bir deyimimizden bahsedeceğim. Böyle güzel deyimlerimiz ve kelimelerimiz varken toplum olarak neden kullanmadığımızı oldukça merak ediyorum doğrusu. Kelimemiz başlıktan da anlaşıldığı üzere ''Sarfınazar etmek''. Bu kelimenin anlamı tam olarak şöyledir; Vazgeçme. Görmezden gelme. 
Şunu anladım ki gün geçtikçe insan bazı şeyleri göz ardı edebiliyor bunun nedeni artık acı çekmekten veya düşünmekten yorulması olabilir. Ve bence sarfınazar ettikçe hayat daha da yaşanabilir hale geliyor. Yanlış anlaşılmasın, her konu için söylemiyorum bunu. Mesela şehitlerimiz veya terör olayları bunları sarfınazar etmek insanlığa sığmaz. Elbette bunlar üzülünecek konular lakin ben hayatımızdaki basit ve boş şeylerden bahsediyorum. İnsan başına en kötüsü gelmeden şükretmeyi bilmiyor. Ve belkide Allah şükretmeyi unuttuğumuz için bazı acıları yaşatıyor bize. ''Sen buna üzülüyordun ama sana öyle bir dert verilecek ki nasıl boş bir şeye üzüldüğünü gör'' diyor bazen. Ve öldürmeyen acı güçlendiriyor insanı böylelikle. İnsan bir şeyi kaybetmeden değerini anlayamayacağı gibi hayatında büyük bir acı yaşamadan da kafaya taktığı küçük sorunlar yüzünden yaşadığı güzel hayat için şükretmesini bilemeyebiliyor. Mesela ben önceden çok yanlış anlaşılan bir insandım. Ve sürekli insanlara açıklama yapmak, kendimi onlara anlatmak zorunda kalır ve bu olaya üzüldüğüm için de sürekli mutsuz geçirirdim günlerimi. Ama zaman geçtikçe ve büyüdükçe kendimi anlatmayı bıraktım. Dedim ki kendi kendime; Bırak Zeynep seni nasıl anlıyorsa öyle anlasın. Zaten seni tanıyamamışsa bırak bir daha hiç tanıma lüksünü verme ona''. Böylelikle mutsuzluğum git gide azaldı. Çünkü beni hem bedenen hemde ruhsal olarak yoruyordu.  Yormaması için de  aslında sorun olmayan ama bizim kafamızda büyüttüğümüz o meseleleri sarfınazar etmemiz gerekiyor. Gerekiyor ki şükretmesini ve hayatımızdan zevk almasını bilelim. Lafı fazla uzatıp seni sıkmak istemediğimden konumu burada sonlandırıyorum. Umarım kendimi iyi ifade edebilmişimdir. Hoşça kal :)

Yorumlar

En Çok Okunanlar