TAAŞŞUK-I TALAT VE FİTNAT



Merhabaaa uzun bir aradan sonra yeniden karşındayım. Bugün sana bahsetmek istediğim şey ise artık yabancı yazarların romanlarından değil de Türk klasiklerinden okuyabildiğim kadar kitap okuyup sana anlatmaya çalışacağımın haberini vermek istediğim. Benim Türk yazarlara karşı bir ön yargım vardır. Çünkü hep aynı şeyleri anlatıp durduklarını düşünüyorum. Yani günümüzde bu böyle en azından. Bende Türk yazar okuyayım ama bu günümüzdeki yazar görünümlü insancıkların kitaplarını  değil de klasik edebiyatın değerli üstadlarını okuyayım dedim. Bugün ki bahsetmek istediğim kitabı az önce bitirdim ve hislerim tazeyken bloğuma hemen yazayım dedim. Bahsettiğim kitabı ikinci kez okumama rağmen ikinci okuyuşumda daha dikkatli ve ayrıntıları gözümde canlandırarak, yazarın vermek istediği hissiyatı almaya çalışarak okuduğumu fark ettim. Gel gelelim kitabın konusuna. Oldukça akıcı bir üslupla yazıldığı için oldukça sürükleyici ve bir o kadar da kolay okunan bir kitap bence. Baş kahramanlarımız adından da belli olduğu gibi Talat ve Fitnat. Roman Talat’ın annesi Saliha Hanım’ın evin dadısı olan Ayşe kadına, merhum olan Rıfat beyle yaşadıkları aşk hikayelerini anlatmasıyla başlıyor. Daha sonra konu Talat’ın birkaç gündür niçin hüzünlü olduğunu açıklayan asıl olaya cereyan ediyor. Talat Beyin bir gün her zamankinden farklı bir tütüncüye yolu düşüyor. Tütüncü Hacı Mustafa Efendi. Çok aksi ve huysuz bir adam olmasına rağmen dükkanı diğerler dükkanlardan her zaman çok daha doludur. Talat tütünü alıp dükkandan çıkarken cumbada bir kız görüyor ve görür görmez kalbinin ritmi hızlanıp ruhu başka diyarlara göç ediveriyor. Bu kızı görmek için her gün Hacı Babaya tütün almaya gidiyor. Böylelikle aşk başlamış oluyor. Talat’a artık yetmiyor tabi ki Fitnat’ı sadece pencereden görmek. Taşınıp düşündükçe içi içine sığmaz oluyor ve bir hal çaresini bulup Fitnat’ı daha yakından görmek için kadın kılığına giriyor. Çünkü Hacı Baba, kızı Fitnat’ı bir saniyeliğine bile dışarı çıkarmıyordur. Fitnat’a dikiş nakış öğretmek için Şerife Kadın girebiliyordur o eve sadece. Talat bir yolunu bulup Şerife kadına ulaşıyor ve Fitnatla dost olabilmek için Ragıbe Hanım rolüne bürünüyor. Kitap geçmişle de öyle bir bağlantı kurmuş ki okudukça merakınız gitgide artacak.  Kitabın her sayfası birbirinden heyecanlı olduğu ve her sayfada yepyeni bir olay cereyan ettiği için asla sıkılacağınızı düşünmüyorum. Olaylar gayet usta bir dille anlatılmış. Kurgusu da oldukça güzel ve gerçekçi. Umarım beğenirsin. Ben oldukça beğendim. Hoşça kalasın :)

Yorumlar

En Çok Okunanlar