KADİRŞİNAS

İki günlük bir aranın ardından tekrar merhaba kıymetli okuyucum;
Birkaç gün kendimi dinlemem gerekiyordu. Ve sanırım ben yazdıkça mutsuzluğum kelimelere yansıyor. Bunun nedeni de sanırım o kötü anıları yazdıkça yeniden yaşıyor olmam. Bu yüzden kendimi iyi hissettikten sonra yazmaya karar verdim. Her neyse bugün sana bahsetmek istediğim kelime ''Kadirşinas''. Bu değerli kelimemizin manası ise şöyle; Değer bilir, Kadir kıymet bilen.


Bu kelime benim için oldukça anlamlı. Çünkü hayatım boyunca değer bilmeyen çok kişiyle karşılaştım. Beni zerre umursamayıp aklına dahi getirmeyenleri gün geçtikçe aklıma kazıdım. Ama nedense şu iki gündür canımı sıkan insanları Allah aklıma dahi getirtmiyor. Belki de bazen fazla düşünmemek gerekmiş. Ve beni umursamayanların, aklımın kıyısından köşesinden bile geçmemesi büyük nimetmiş bunu anladım.
Bize bağlı aslında her şey. Neyi istediğimize bağlı. İstesen şükredecek de çok şeyin var küfredecek de. Ben sanırım yavaş yavaş bakış açımı değiştiriyorum. Göz bebeğinin içinde ki renge takılmak yerine görebildiğime şükretmeyi öğreniyorum. Çünkü şükrettikçe insanın mutluluğu artıyor. Ben de artık mutsuz olmak için neden aramak yerine mutlu olmaya bahane arayanlardanım. Konudan sapmayayım. :) Kadirşinas olmayan insanlara değer verdiğini düşünüyorsan bırak çabalamayı o insan için. Bırak verdiğin değerle kalsın. Sen, kiminin toz bezi yerine bile koymadığını hint kumaşı muamelesi yaparak yücelttin çünkü. Sen gittikten sonra anlayacak değerinin ederini, hem kendinin hem de senin. Bir kitapta okumuştum. ''Her insanın vakti vardır hayatında. Vakti dolmuş birini hayatında tutmaya çalıştıkça kendine eziyet ediyorsun.'' Çünkü seni hayatında istemeyen birini kalması için çabalayacak kadar değersiz değilsin sen. Kendini değersiz gördüğün için mutluluğunu insanlara bağlıyorsun. Kendi değerini fark et. Bak gör mutluluk sana koşar adımlarla geliyor olacak :)

Yorumlar

En Çok Okunanlar