HİSSİKABLELVUKU

HİSSİKABLELVUKU KÜÇÜK POSTER ile ilgili görsel sonucu
Merhaba yazımı okuyan değerli insan :)
Aklıma yeni gelen bir fikirden söz etmek istiyorum. Yazmaya yeni başlamış olsam da artık düşünce yazılarımın yanında Lugat 365 kitabında olan sevdiğim kelimelerle ilgili yazmak istiyorum. Bugün ki seçtiğim kelime başlığımdan da anladığın gibi ''Hissikablelvuku''. Bu kelimeye inancım sonsuz olduğu ve bende yazılarımı hislerim doğrultusunda yazdığım için bu kelimeyle başlamak istedim. Öncelikle dilimize Arapçadan geçmiş olan bu değerli kelimemizin manası; ''olacak bir şeyi henüz gerçekleşmeden önce hissetmek.'' Benim fikrime göre böyle bir şey gerçekten var. Ve belkide bazı şeyleri yaşamadan hissetmemizin en önemli amacı Allah'ın bizi korumak istemesi. Kalbimize hissiyatı veren O'dur çünkü. Mesela bir anımı paylaşayım seninle. Lise 1'deyken okulun ilk günü, herkes bir arkadaş bulma çabasında, heyecan dorukta felan -ilk gün olduğu için- her neyse sonunda sınıflarımız belirlendi ve herkes sırasına yerleşti. Bildiğiniz gibi tanışma faslı, sohbet muhabbet derken bir kız girdi içeri. Kızın gözüne bakar bakmaz dedim; ''Bu kızdan uzak dur Zeynep''. Zaman çabucak geçti derken öğle yemeği için yemekhaneye indik.  Tekin olmadığını nedense söylüyordum yakın bulduklarıma. Ama herkes daha tanımıyorsun, ön yargılısın demeye başlamıştı bile. Her neyse, siz nasıl biliyorsanız öyle yapın ama ben bu kızla aynı masaya bile oturmam deyip başka bir masada yemiştim yemeğimi. Halen daha görüşürüz buradan selam olsun dostuma. Tuğba diye bir arkadaşım ben seni yalnız bırakmam deyip karşıma oturdu ve beraber yedik yemeğimizi. Günler haftalar geçti. Ve o tekin bulmadığım kızın gerçek yüzü yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlamıştı hemde kılımı kıpırdatmaya gerek bile kalmadan. Olayları anlatmam uzun süreceği için es geçiyorum oraları. Velhasıl kim bana inanmayıp önyargılısın dediyse teker teker özür dilemeye geldiler. Çünkü o kız için benimle muhataplıklarını kesmişlerdi. Şu ana kadar Elhamdülillah hiç bir hissim yanlış çıkmadı arkadaşlık mevzularında, bazen olabiliyor ama onlarda önemsiz ayrıntı hayatımda. Demem o ki hislerinize güvenin. Elbet vardır hissettirenin bir bildiği. Kendi tecrübelerimden yola çıkarak söylemeliyim ki kalbinizin yörüngesi hiç bir zaman şaşmaz, siz yeter ki ona güvenin :)

Yorumlar

En Çok Okunanlar