Önce Akla Sonra Kalbe Girer Bazı Nasihatler

Yazımı okuyan herkese merhaba demek istiyorum öncelikle. Bugün size babamın aklıma ve büyüdükçe de kalbime kazınan Erzurumlu İbrahim Hakkı'nın o güzel tefviznamesi'nden verdiği nasihatle ilgili düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. Belki çok duyduğunuz bir şiir mısrası ama benim gönlümü ferahlatıyor adeta. ''Mevla görelim neyler, neylerse güzel eyler.'' Bir insan, bir şarkı, bir cümle hayata bakış açımızı değiştirebilir. Ve benimde bu söz bakış açımı tamamiyle değiştirdi. Yağmur yağdığında toprak kokusu gelir burnumuza. Kimilerimize çamuru anımsatır o toprak kimilerimize de sevdiklerimizi aldığı için güzel kokar. Biraz babamdan bahsetmek istiyorum sizlere. Benim hayattaki en değerli varlığım. Bana her şey ve herkesten çok güvenir. Hatırlıyorum da YGS sonuçları açıklandığında baya düşük bir sıralama gelmişti. Ben odamda dolanıp dururken ne hesap vereceğim hatta acaba iki göz yaşı akıtsam az kızar belki diye düşünürken birden giriverdi odama. Tam ağlama numarasını hayata geçirecekken, gayet sakin bir üslupla beni o kadar şaşırtan bir şey söyledi ki, acaba benim babam bir iyilik timsali mi diye düşünmeye başlamıştım o an. Bana dediği şey şu: Kızım üzülme, belki de bu kadar düşük değil de daha iyi bir sıralamaya girmiş olsaydın çalışmayı bırakacaktın ve LYS'de geriletecektin sıralamanı. Böyle olması hayırlı oldu, şimdi daha çok çalışırsın ve gene o meşhur sözü ''Mevla görelim neyler, neylerse güzel eyler.'' deyip odamdan çıktı. O zaman anladım ki ben dünyanın en şanslı kızıyım. Böyle bir babaya sahip olmak zaten dünyalara bedel. Velhasıl kelam sözü fazla uzatıp sizleri sıkmayı hiç istemem. Umarım aklımdakileri en güzel şekliyle anlatabilmişimdir. Unutmayın Hak kulunu zayi etmez. (zayi: ziyan) Sizin için en iyisini O bilir çünkü sizi sizden çok seven bir tek O'dur. :)

Yorumlar

En Çok Okunanlar