BEHEMEHAL

Merhaba sevgili okuyucum birkaç günlük aradan sonra yeniden buradayım. Bugün ki konum başlıktan da anlaşıldığı gibi ''behemehal''. Doğrusunu söylemek gerekirse bu kelimeyi ilk defa 365 Lugat kitabında gördüm. Daha önce hiç karşıma çıkmamıştı. Bu güzel ve bir o kadar da anlamı büyük olan kelimemizin manası şu şekilde; Her ne olursa olsun. Mutlaka.
Bu kelimenin anlamını görünce aklıma ilk gelen şey kader oldu. Belki annem okursa kızabilir. Ama benim çok hoşuma giden bir hadise olduğu için sana anlatmaya karar verdim. Annem küçüklükten beridir babamı tanıyormuş. Ve tavır ve davranışlarına hayran duyduğu bir insanmış. Hatta bir gün namazından sonra ''İnşallah Fatih abim gibi biriyle evlenmeyi nasip eder Allah bana.'' diye dua etmiş. Ve artık her namazdan sonra bu duayı etmeye başlamış. Günler haftalar aylar geçmiş. Babamla ikisi kuzen oldukları için babama kız bakmaya beraber gitmişler. Çünkü artık iş sahibi biri olduğundan vakit geçmeden evlenmeye karar vermiş babam. Düşünsenize ileride eşin olarak yazılmış olan kişiyle birlikte ona hayat arkadaşı olmasını düşündüğünüz kişilerin evine ziyaretlere gidiyorsunuz. Kader işte nereden bilebilirlerdi ki? Her neyse sonra aile büyüklerinin aklına annemle babamın iyi bir çift olacağı akıllarına geliyor. Ve konu ikisine de açılıyor. Alınlarına yazılı olanı silemeyecekleri için kaderin hasebi yani gereği oluyor ve evleniyorlar. Annem de küçükken, evcilik oyunlarında sürekli kızım olursa ismini Zeynep koyacağım dediği için de adım Zeynep oluyor böylelikle. Ne temiz bir kalbi varmış ki Allah gönlüne razı geleni hakkında hayırlı olacak bir biçimde yazmış ve ona duasını yaşatmış. Gönülden edersen duanı Allah elbet kaderine yazıyor isteğini ben bunu canlı şahit olarak gördüğüm için kadere olan inancım bir kat daha arttı. Ve anladım ki bazı şeylerde diretmemek gerekiyor. Belki kaderine yazılı olan senin istediğinden bin kat iyisidir, bilemiyorsun. Sen vakti geldiğinde duanı yaşarken, geçmişte boşa üzüldüğünü göreceksin ve belki de pişman olacaksın. Keşke üzülmek yerine o zamanlarımı daha iyi geçirseydim diye. Allah'a bıraktığında her şey en güzel haliyle ve en doğru zamanda olacak zaten. Bir şey zorlamayla oluyorsa o beraberinde yorgunluk bir o kadar da sahteliği beraberinde getiriyor. Ama oluruna bıraktığında hayat daha güzel ve duygular daha gerçekçi bir şekilde yaşanıyor. Sen sadece duana ve onu duyana bırak. Bırak ki daha fazla yorulma hayatın eziyete dönüşmesin. Hayatını eziyete dönüştürme. :)

Yorumlar

En Çok Okunanlar